Welkom
Interim Management
Interim Coaching
Branches
Referenties
Curriculum Vitae
Gastenboek
Contact
Sitemap

CV van Lucienne Evers

 

Werkervaring Interim Manager:

 

2010 Marketing & Sales strategie bij Realign, strategisch plan, inzet marketing middelen, kalender en budget, marktsegment B2B ICT advies.


2010 Nieuw bedrijf opgericht met compagnon Felix Huisken: SiteScanPlus voor verkoopstrategie en effektieve webvernieuwingen. Marktsegment MKB. 


2010 Trainer bij NCOI, de opleider voor werkend Nederland. Commerciële vaardigheden, marketing en coaching. Training Klant- en Servicegericht werken en Professioneel Klantcontact.


2009 - 2010 Marketing Consultant bij Productschap Diervoeder, implementatie Marketing Plan en advies bouw nieuwe website.


2009 Strategisch marketeer bij ABN AMRO Dialogues House, verdieping en introductie nieuw service concept voor particulieren www.familiekompas.nl


2007 – 2008 Marketing Manager bij KPN Business Markt, teamleider Groei voor alle zakelijke klanten, aansturen van 9 marketeers.

Taken marketing: winstgevendheid, klanttevredenheid, introducties sofware online, uitbreidingen mobiel (bellen, internet en e-mail), migraties naar nieuwe platforms.

Interne communicatie om marketing zakelijk beter op de kaart te zetten.

Taken HRM: team beoordelen en coachen, optimaliseren, nieuwe mensen aantrekken, bovendien het selectie programma voor de hele marketing afdeling aangestuurd om 10-tal nieuwe marketeers aan te trekken, i.s.m. Yacht.

Werkgebied: campagnemanagement (ATL, BTL), affiliate marketing, multichannel distributiemanagement (retail, DM, call centers, internet).


2006 - 2007   Internet Marketing Consultant bij ANWB, leidinggevende voor 2 website teams: reizen en verzekeringen.

Taken marketing: optimalisatie van de winstgevendheid van websites van reizen en verzekeringen binnen anwb online, conversie, search engine optimalisatie en advertising, usability. Project nieuwbouw website verzekeringen vanaf design tot implementatie. 

Taken HRM: team motiveren en coachen, nieuwe mensen aantrekken.

Werkgebied: internet, ICT websites. Affiliate marketing.


2006 Marketing Consultant bij Productschap Diervoeder.

Marketing Plan geschreven inclusief analyse hoe het Productschap financieel onafhankelijk zou kunnen bestaan.


2004 - 2006 Marketing Consultant bij MKB automotive.

Het commercieel ondersteunen en adviseren van een carrosseriebedrijf.


2004 – 2006 Marketing Manager, ABN AMRO Particulieren retail.

Taken marketing: opdracht begon met het schrijven van strategisch marketing plan 50+. Daarna een aantal pilots uitgevoerd en een nieuw product gelanceerd: Opa- en Oma rekening. Meegewerkt aan Sparen en Verzekeringen. Optimalisatie van winstgevendheid en klanttevredenheid.

Taken corporate concern: project WID en project betalingsverkeer. Twee grote communicatieprojecten richting alle particuliere klanten van de bank.

Taken HRM: Coachen marketeers, motiveren en op sleeptouw nemen.

Werkgebied: campagnemanagement (ATL, BTL), multichannel distributiemanagement (retail, DM, call centers, intranet, internet, en interne ICT processen), klantonderzoek.


2004 Marketing Manager bij Nederlandse Spoorwegen Zakelijk.

Taken marketing: ontwikkeling & introductie proposities parttime reizigers voor het onderwijs en de zorg, uitbreiding NS Business Card.

Werkgebied: Sales (accountmanagement) en strategisch partnership.


2002, 3 en 4 Docent, Universiteit Leiden.

HBO-onderwijs aan volwassenen voor het maken van een ondernemingsplan. 3 Semesters lesgegeven in commerciële vaardigheden voor startende ondernemers in de ICT. Zelf lesplannen geschreven, onder andere: eigen presentatie, inzet van alle marketinginstrumenten, customer relations, klantwaarde, acquisitie.

2002 PR Manager, Universiteit Leiden           

Start project: Stimulering van Vrouwelijk Ondernemersschap in ICT (Leiden Institute of Advanced Computer Science).


2003 Office Manager bij Movares. Ingenieursbureau voor mobiliteitsvraagstukken (B2B). Leidinggevende projectorganisatie verkoopbinnendienst.

2002 Marketing Adviseur bij  Movares. Schrijven van een Marketingplan.


2001 Marketing & salesmanager bij Projectplace.nl. B2B internetbedrijf. Nederlandse introductie van projectmanagementwebsite. DM en verkoop.


2001 Organisator van landelijk congres Vrouwennetwerk. Sponsoring, budget, PR.


2000 Marketing & salesmanager QuantaCosta.com.

Start B2C internetbedrijf. Communicatie.


1999 – 2002 Director of Communications, SMMSolutions. IT-management consultancy (B2B). Selecteren en benaderen potentiële opdrachtgevers.


Werkervaring in loondienst: 

 

Customer Relations Manager, TriLoc Software Engineering Europe. B2B, Introductie wereldwijd nieuwe software analyse techniek.

 

Marketing & sales manager, Sunshine Foods. FMCG, dranken, horeca, retail (Corona, Miller, Casa Fiesta). Guerillamarketing. Distributiecontract Heineken.

 

Marketing & sales manager, Searle. FMCG en OTC (Canderel, Witte Kruis). Organisatie externe buitendienst retail Food. Product- & accountmanagement.

 

Marketing manager, M&S Mode Europe. Retail, mode. Marketing, advertising, winkelpromotions.

 

Senior product manager, Ahlgrens. FMCG (BenBits, Bentasil). Sportsponsoring.

 

Group product & account manager, Reckitt & Colman. FMCG en OTC

(Steradent, Veet, Dettol, Gaviscon, Woolite, Blauw).


Opleiding:                            

 

2006   Lectric Internet Projectmanagement

2001   Equa Perscommunicatie

1999   Growth through value delivery course

1989   International management development course

1988   Markstrat, international course

1987   SRM - Advertising

1983   ISW – NIMA B

1980   HBO Hogere Hotelschool Den Haag, verkoopbeleid

The Marketing Coach